Nur Fadyla~

Nur Fadyla~

Tuesday, December 7, 2010

iNikaH HiduP...~



kalau la waktu 2 bole diputar..aku x mahu menangis seperti ini....
aku sentiasa nk tersenyum..
meraikan keseronokan hidup...
tapi..yang pasti..akan ade ujian dalam hidup...
aku nak jadi tabah macam ibu...
tapi aku bukan anak yang tabah
hatinya macam ibu...

dulu aku happy...x de berpura2..tapi skrng..gelak ketawa aku..
hanya pura2...dalam hati hanya Allah yang tahu..
bila bahgia akan datang...?
bila lagi hidup nie akan seperti dulu...
bahagianyer bila tgk orng bahagia..ade jeles yer distu...
tapi aku pasti satu masa nnt ade yang terbaik dalam hidup aku...

dunia ini berputar2...
aku nak berputar macam itu...pasti akan jmpa bahagia nnti...
life must go on...aduh!! kuat kan la hati...

aku mahu senyum bila sedey...
ketawa bila mahu menangis..
cuba untuk melupakan....
kuatkan ati...bila terjatuh...
ingatlah pesan ibu...pasti ade yg terbaik....
Allah tu maha adil...

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan...
seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup
meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu


7 comments:

  1. Hidup ni umpama matahari x bersinar...
    Hidup ni umpama bulan x penuh...
    Hidup ni umpama angin x bertiup...
    Hidup ni umpama air x mengalir...

    Bahagia x datang tanpa pergi...
    Cinta x hadir tanpa kecewa...

    Jiwa meradang tanpa henti...
    Hati resah tanpa letih...

    Hidup la trus tanpa melihat...
    Lihat la trus tanpa merasa...
    Rasa la trus tanpa mendengar...
    Dengar la trus tanpa henti...

    ReplyDelete
  2. Sori jika menggangu ruangan blog ini. Saje nk share feeling...hehe...

    ReplyDelete
  3. oke jer share la....ape2pon x per..

    ReplyDelete
  4. Ok...Terima Kasih kerana memberi ruang...hehe

    ReplyDelete
  5. Life will never be easy...
    As easy will never be hard...

    Long way to go...
    But short path to take...

    Choose just in matter of time...
    But to pick is one of the other...

    Say it loudly...
    But feel it slowly...
    See it hardly...
    But hear it clearly...

    As time go...Wind will blow...
    But as ages past...Memory remain...

    ReplyDelete