Nur Fadyla~

Nur Fadyla~

Saturday, August 20, 2011

Ramadhanku..~


salam ramadhan~
hye semua..

ari nie da 2o hari kita berpuasa...macam2 da dugaan yang kena tempuh...
tapi dugaan 2 adalah sebahagian dari pahala yang akan kita dapat kalau kita betol2 sabar dan tabah hadapinyer...
puasa kali nie kena time keje..dulu puasa masa belajar relax g...tapi da keje berat seket..tapi apa2 pon..puasa tetap kena puasa....
aku setiap hari bgn sahur..kalo x sempat sgt pon minum air n makan kurma 3 biji...ikot sunah nabi...hehehe...
ade sekali aku x bgn sahur..kena keje ptg...masa 2 panas lak...masa kol, 2 aku oke g..mai time kol 5 aku lembik sgt..jadi pening...sampai x larat nk wat keje...perot masuk angn ...aish..masa berbuka just minum air..sebab rasa loya2..cian kan..hehehe...da la..masa 2 teringn nak mkn nasi kerabu...simpan wak blek umah tgk2 da basi...waaa..lagi kecian...huhu..tu la disunatkan bersahur..sbb nak bagi tenaga...heee
seronok bulan puasa nie...rasa cam lain suasana dye...rasa sedeh plak nk tgal bulan ramadhan nie..
Raya lagi berape ari lagi...aku baju raya pon x beli lagi...hahaha...ingt x dapat blek raya..tgk2 dapat...pening da dok pk nk beli baju raya...ape pon x beli lagi...nasib la tiket bas ade..kalo x hbs la aku x dapat blek...alhamdullah..akhirnyer dapat jgk beraya dengan family kat kampong...
sape yang x dapat bblek raya 2..sabar la k...ade lagi tahun depan...uhu...
oke la...selamat menjalani ibadah puasa dengan sempurna...dan selamat menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran.amin...~

No comments:

Post a Comment